Monday 5 December 2011

Terima Kasih Ya Ilahi




“merinduimu bukan satu penyiksaan bagiku, tapi adalah suatu ingatan berpanjangan padamu, dan membuatkan kasihku bertambah padamu..

Dalam kerinduan itu, ada ingatan yang tak pernah padam untukmu, ada rasa cinta yang semakin menyala pada kasihmu, ada doa yang mengiringimu, ada harapan yang tak pernah berhenti untuk sentiasa melakar kisah cinta ukhwah denganmu, ada sebuah kebahagian yang menghuni kamar hatiku..

Sahabatku, jangan ditanya mengapa aku memilihmu untuk menjadi sahabat sejatiku, kerana aku tiada jawapan untuk itu, jangan ditanya mengapa aku tak pernah jemu mencintaimu, kerana jawapannya terlalu sukar untuk dihuraikan bagiku, jangan ditanya berapa tinggi nilainya ukhwah yang terbina ini, kerana yang menentukannya hanyalah waktu...

Sesungguhnya hakikat pertemuan antara kita, adalah penentuan takdir oleh Dia. Tidak pernah ku rancang untuk persahabatan ini, tidak pernah ku bayangi akan terjalin ukhwah ini, namun inilah yang dikatakan takdir Ilahi. Semuanya datang tanpa disedari, tanpa kita ingini, tapi inilah yang telah tertulis dalam kehidupan kita bahawa ada jalinan ukhwah yang indah untuk kita syukuri..”
Terima kasih ya Ilahi..



No comments:

Post a Comment