Monday 3 October 2011

Jadilah Sahabat Terbaik


Ya Allah..
Ku berdoa padaMu..
Ku pohon teman sejati untuk ku..
Dan Kau datangkan dia dalam hidupku..
Menjadi penguat hatiku..
Kala ku  dalam kekalutan rindu..
....
Ku berdoa padaMu..
Kurniakan aku seseorang
Untuk temani waktu sepiku..
Kau hantarkan dia
Untuk ubati kesepianku..
...
Ku berdoa lagi padaMu..
Kirimkan aku seseorang
Yang selalu mencintai dan menghargaiku..
Kau telah makbulkan doaku..
Kau berikan aku sahabat yang mencintaiku..
Menghargai aku dengan menjaga hatiku
Agar ku tak terluka...
...
...sungguh Kau Maha Pengasih...
Kau kurniakan aku teman
Yang selalu tenangkan aku dengan
Ayat-ayat dan sunnah RasulMu..
Kau kirimkan aku seseorang yang mengubat sepiku..
Dengan bicara-bicara rindu syahid di jalanMu..
Kau kurniakan aku teman
Yang mencintai dan menyayangiku
keranaMu dan redhaMu..
....
...Ya Allah...
Terima kasih untuk nikmat persahabatan ini..
Benar-benar ku rasai..
~HALAWATUL UKHWAH FIL MARDHOTILLAH~

::KHAS UNTUK SAHABAT2 TERCINTA::


No comments:

Post a Comment